· 

再会/Reunite

 昨日の夜は、ラジオ仲間との集いでした。ある程度の規模では一、二年に一度集まるような感じでしょうか。個人的にはもっとよく顔を合わせている人もいますが、みんな別の番組を持ったり別の仕事をしていたりで、多くの人の時間を合わすのは難しい状況です。

 でも、昨夜は時間差はあれど10人程度で集まれました。その中には、数年ぶりの人も! しばらくぶりながら、一緒に仕事をしていた当時のことを思い出し、楽しい時間を過ごしました。

 いつも感じますが、わたしのように根無し草(フリーランス)のように仕事をしてきたわたしにとっては、ラジオはhomeだったんです。定期的に顔を合わせる仲間。それには、ジョンカビラさんという、パーソナリティーとして素晴らしい才能を持ち、なおかつ人間としても心から尊敬できる人が中心にいるチームだったからが大きいと思っています。誰のこともフラットに、敬意を持って扱う人と10年以上一緒に仕事ができたことはいまでもわたしの財産です。

I had a gathering with my radio peeps. We reunite every year or two, I think in a bigger group. I meet some of them in a small group more often but everyone has different shows or jobs now, so it's not so easy to have a big gathering.

Last night there were about ten of us getting together. There was someone I hadn't seen in years! But we had so much fun talking about the time we worked and what we do now too. 

I've had a rootless career (freelance) so radio has been always home to me.